KPSS Deki Son Değişiklikler

Hangi bölümlere alan sınavı geldi, Alan sınavında nasıl sorular çıkacak, Yeni sistemdeki Eğitim bilimleri, GK-GY ağırlığı nasıl oldu... Hepsinin cevabı burda...
Bildiğiniz üzere, bazı öğretmenlik branşlarına alan sınavı getirilmesi duyruldu.
Öncelikle bu bölümler;

  • Sınıf öğretmenliği
  • Türkçe öğretmenliği
  • Sosyal bilgiler öğretmenliği
  • Okul öncesi öğretmenliği
  • İngilizce öğretmenliği
  • Din kültürü öğretmenliği
  • İlköğretim matematik öğretmenliği
  • Rehberlik öğretmenliği
  • Edebiyat öğretmenliği
  • Zihinsel engelliler öğretmenliği
  • Fen ve teknoloji öğretmenliği
Yeni düzenlemeye göre sınav sistemindeki ağırlık şu şekilde oldu;
%60 Alan Sınavı
%30 GK-GY
%20 Eğitim bilimleri

Alan sınavı gelmeyen bölümlerde ise bu durum;
% 60 GK-GY
% 40 Eğitim Bilimleri
ve 120 tane soru çıkan eğitim bilimleri sınavındaki soru sayısı 80 e indirildi GK-GY ise aynı kaldı.

Eski Sistemde ise durum;
% 60 Eğitim Bilimleri
% 40 GK-GY

120 Eğitim bilimleri 120 GK-GY olmak üzere toplam 240 soru çıkmakta idi.

Alan sınavının içeriği tam olarak net olmayan açıklamalara göre, okutulan derslerin ders kitaplarından ve üniversite müfredatında görülen eğitim bilimleri, sınıf ve okul yönetimi gibi branş derslerinde sorumlu olacalklar.

Sevgili öğretmen adayları korkuya kapılmayın ve size gelen alan sınavı rakiplerinize de geldi. Yani onlarda sizle aynı vaziyette. Siz normal çalışmalarınıza devam edin ve alan sınavı hakkındaki bilgiler netleştikten sonra alan sınavına ağırlık verin.

Size ikinci tavsiyem ise şu;
Çevreden aldığım bazı duyumlara göre eğitim bilimleri az puan getiriyor diye çalışmayı bırakanlar olmuş,
ki muhtemelen sizin aranızda da vardır.
Bakın gerçekten yerleşmek istiyorsanız KPSS den iyi bir puan almanız gerekiyor. Siz eğitim bilimleri yapmadan o puanı alamzsınız. Eğitim bilimleri sizin için belirleyici olacak. Bunu aklınızdan çıkarmamanızı tavsiye ediyorum.
İyi çalışmalar, Başarılar....

SENDE PAYLAŞ

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More